Meddelelser

Meddelelser opdateret 18. marts 2019
Nye lokaler.
For at løse pladsproblemer ved vore medlemsmøder er vi heldige at have fået en aftale i stand med menighedsrådet ved Skt. Nikolai Kirke om at måtte benytte salen i det nye sognehus, som ligger lige over for kirken, Kirkestræde 9.
Vi tager lokalet i brug tirsdag d. 19. marts og glæder os.

Bestyrelsen beder om forståelse for, at døren til salen først åbnes kl. 19.  Bestyrelsen ønsker at kunne stille op og gøre klar, inden medlemmerne tager plads. Mange medlemmer følte også, at det var et problem, at man skulle komme så tidligt for at sikre sig plads. Samtidig ønsker bestyrelsen, at gøre opmærksom på, at ingen har faste pladser. Det er vist god højskole-manér.

Højskoleopholdet 2019 bliver på Brandbjerg højskole, der ligger tæt ved Jelling og Vejle.
Kurset foregår søn. 2. – lør. 8. juni, og der arrangeres buskørsel fra og til Holbæk.
Kurset koster 4.850 for dobbeltværelse, med et tillæg på 600 kr. for enkeltværelse.
Hvis vi er 40 deltagere er bussen inkluderet i prisen. Hvis vi er mellem 30-39 deltagere må hver person betale 150 kr. ekstra for transporten.

Forårets kultur-tur bliver en ballettur til Malmø.

Søndag d.24. Marts 2019 kører vi til Malmø konserthus med bus.
Forestillingen ”Etoile Ballet Gala” (Stjerneballet galla) byder på nogleaf de bedste balletstjerner fra hele verden. ”Stjernerne” danser brudstykker fra de klassiske balletter som ”Nøddeknækkeren”, ”Sylfiden” ”Svanesøen” m.m.,  så mon ikke det bliver en stjernestund.
Forestillingen begynder kl. 18.00 og varer små to timer.
Husk pas eller andet billedlegitimation

Generalforsamling 23. april 2019
Husk at indsende forslag til bestyrelsen senest 2 uger før. Evt. forslag bedes sendt til formanden på mail: sigriddiness@gmail.com eller brev til Primulavej 10, 4300 Holbæk.

Dagsorden til generalforsamling 23. apr. 2019

2. Bestyrelsens beretning v. formanden
  3. Fremlæggelse af regnskab v. kassereren
  4. Fastlæggelse af kontingent
  5. Medlemssituationen v. Inge Nørregaard Nielsen
  7. Vedtægtsændring vedr. tegningsret
  8. Drøftelse af foreningens tur-aktiviteter
  9. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter – På valg er Peter Dinesen, Erik Stefansen, Hanne Norre og Sigrid Diness
  10. Valg af to revisorer og en revisorsuppleant – Alle er på valg hvert år

Nyt kontonr.
Højskoleforeningen har fået nyt kontonr. Kontingent og betaling af ture bedes herefter betalt på følgende konto i Sparekassen Sjælland: Reg. nr. 0520  konto nr. 541737.

Kontingent 2019
Kontingentet på 150 kr. pr. person bedes indbetalt senest med udgangen af januar.
Helst på netbank. Men betaling kan også ske kontant ved et medlemsmøde.

Persondatapolitik.
Holbæk Højskoleforening har nu fået sin egen persondatapolitik. Det er et lovkrav. Her kan man læse, hvordan vi behandler personlige data. Persondatapolitikken er vedlagt programmet for 2019, som er sendt til alle medlemmer. Her på hjemmesiden kan den læses i denne rubrik ”Vedtægter mv””